Troupeaux Chien

28 juli 2021 - Pont-Évêque, Frankrijk

Woofer vindt de boomhut maar niets. Hij begrijpt het gewoon niet. Hoort en ruikt van alles, maar ziet niets. De wenteltrap ernaar toe vindt hij ook doodeng. Dus Woofer wordt naar boven getakeld. 🤪

Verder zijn we compleet uitgeteld na een enerverende wandeling naar een van de lokale topjes. Enerverend vanwege de zon en de klim maar vooral vanwege de Patous (Pyreneese berghond). Een gewaarschuwd mens telt voor twee en alle natuurparken waarschuwen ervoor. Troupeaux chien…. “ga er met een grote bocht omheen, niet wegrennen, je niet richting de schaapjes bewegen, geen slaande bewegingen maken”, kortom we waren voorbereid. Maar dan ineens stond de Patou voor ons en twee anderen kwamen rennend en blaffend te hulp….. Van schrik toch maar gewoon het hazenpad en een prikbos ingedoken. Wij hadden ze trouwens nog wel kunnen handelen, maar Woofer moest zo nodig weer het baasje uithangen…… Kortom, uiteindelijk zijn we na allerlei afleidingsmanoeuvres en wat prikkelige zijpaden enigszins gehavend beneden gekomen. 😯

Morgen doen we de easy-going Lavendel-route.

Tijdens het bezoek aan het lokale café bleek overigens dat de hippies niet alleen op de bio-boerderij zitten…. Ook het café zat vol langharigen met harembroeken. En toen ik een Coca Cola bestelde keken ze me echt heel meewarig aan. Zelfgemaakte bio-lemonade, daar moest ik het meedoen.

1. Marita:
    31 juli 2021
    Hoi allemaal,dat was een echt honden avontuur. Veel plezier met de lavendel tocht.