In de teen

21 juli 2023 - Tropea, Italië

We zitten nu bijna in de “teen”. We hebben het Pollino National Park ingeruild voor een prachtige kustlijn met plaatsjes op kliffen. Nu in Tropea. Genoten van de tocht in de Fiat 500, onderweg heerlijk gegeten (calamares en risotto) en uit volle borst meegezongen tuffend langs de diep blauwe Tyrreense zee.

V.w.b. de Italiaan, die lijkt hier wat minder uitgesproken. Niet meer dat rauwe van de Napolitaan. De pizza’s zijn gelukkig nog wel van dezelfde kwaliteit. 🙏

Uiteraard probeer ik de maffiosi die hier zo actief zijn/ waren te ontmaskeren. Op die man met die gouden ketting in het zwembad bij Salerno is me dat niet gelukt. Wel hebben we vastgesteld dat elk dorp, hoe klein ook, een carabinieri heeft. Een dorp, twee huizen, één carabinieri (militaire politie die ook algemene politie taken uitvoert). Dat herinner ik me niet uit Noord Italië. Kathi?

Daarnaast kom je zo heel af en toe een Lamborghini of Bugatti tegen. Die vallen wel écht uit de toon in deze omgeving, en zetten de fantasie in beweging. 😇

1. Trudy:
    21 juli 2023
    Fijn om van jullie te horen.
    🤷🏻‍♀️🤔 hoe dan?
    Lange ritten, 3 Personen plus hond en bagage in een
    C I N Q U E C E N TO .
    🤗😘
  2. Sacha:
    22 juli 2023
    Lieve Trudy,
    Helaas krijg ik Victor sowieso niet in een Fiat, anders had ik er allang een gehad. 😃
    Woofer zit in ‘t Haagje en past op Victor.
    De Fiat is voor Emma en mij.
    Liefs, Sacha
  3. Trudy:
    22 juli 2023
    😂😂😂er staat bij Reisverhalen : groetjes en al jullie namen!
    Gezellig, Meiden onder onsjes.
  4. Marjan:
    24 juli 2023
    Er is iets misgegaan met je verhaal marco polo. Alleen de titel maar.
  5. Kathi:
    24 juli 2023
    Carabinieri hebben we wel ook in elk dorp, alleen in de laatste jaren is het door de betaling wat minder geworden. Maar die zijn er wel altijd! Of hert nou echt helpt, is een ander verhaal... :)
    Maar leuk jullie avonturen mee te beleven!
  6. Sacha:
    24 juli 2023
    Hi Marjan, ik zie het probleem niet. Kun je nog een keer kijken voordat ik opnieuw post? 🙏