Glamping

19 juli 2023 - Maratea, Italië

Ik lees nu (pas) over de hittegolf in Zuid Europa. 🫣 Die golf zat boven (Rome) én onder ons (Reggio Calabria/ Sicilië), wij hebben het “gewoon” warm. We gaan ons reisplan er wel op aanpassen, 30+ is warm genoeg.

Verder hebben we twee dagen Glamping (Glamour & Camping) gedaan in een National Park, dat ook een UNESCO Global Geopark is. Soort bijzonder erfgoed en dat bleek: Naast dat het geologisch kennelijk de moeite waard is, is het dat cultureel gezien zeker ook. We zijn minstens 25 jaar terug in tijd. Geen Engels, geen pin, iedereen rookt overal, Fiat Panda’s die uit elkaar rammelen, piepkleine en overvolle winkeltjes die alles verkopen en voortreffelijke dagmenu’s voor nog geen €9. Tot slot worden we soms nog echt aangestaard…..

Het is ook een “gewoon” aardrijkskunde National park met bergen en canyons, je vindt hier ook de “kleine” Dolomieten. De Glamping richt zich op de alternatieve canyon sporters (raften en canyoning), hangt vol met dromenvangers en hippie-achtigen met honden.

Kortom heel gevarieerd, zeker na de luxe Agriturismo in de chique omgeving van Salerno. Wij genieten volop!

Liefs voor allen

1. Trudy:
    19 juli 2023
    Fijn te horen dat jullie nog niet gesmolten zijn. Lijkt leuk zo een clamping.liefs Trudy
  2. Marjan:
    20 juli 2023
    Klinkt goed allemaal. Hoe heet dat unescopark met die glamping en waar ligt het precies?
  3. Sacha:
    20 juli 2023
    Dag Marjan,
    Het GeoUnesco park heet Pollino Unesco Geo Park (National Park Pollino). https://en.unesco.org/global-geoparks/pollino
    Ligt in de provincie Basilicata. Tussen Napels en Sardinië.