Sprookje

16 juli 2023 - Salerno, Italië

Ik heb nu echt een afschuwelijke bijrijder. 😃 Het herinnert me aan vroeger, nog vóórdat TomTom er was en de bijrijder de kaart las. We reden áltijd verkeerd en hadden ook eigenlijk áltijd ruzie. 😬

Hoe dan ook, mijn bijrijdster zegt wel dat ze hier op haar scooter niet zou durven rijden maar jaagt mij wel continue op. Inclusief commentaar als ik dan toch een cruciale tunnel heb gemist, terwijl  zij mij daar natuurlijk op had moeten wijzen. 😃

Uiteindelijk zijn we aangekomen in een sprookje op een berg. Uitzicht op zee, fabuleus zwembad, heerlijk eten én nog steeds een buitengewoon publiek. Inmiddels in Salerno, dus Napolitanen zijn het misschien niet (meer), maar niet minder interessant én nog steeds overwegend hoofdrolspelers. Hier en daar een figurant, maar doen nauwelijks onder.

Momenteel zit hier zelfs een kopie van de gepensioneerde Don Corleone. De hele familie is mee. 🫣De eigenaren, twee broers, doen me denken aan La Meglio Gioventù (aanrader).

Kortom ik verveel me absoluut niet ondanks dat we vandaag zwembad-, sunbathingdag doen.

1. Trudy:
    16 juli 2023
    Als je bijrijder slecht is(arme Emma) dan zet je maar navigatie op de telefoon aan😃! Leuke foto.
    Ik hoor niets over het geweldige Italiaanse eten?😋men zegt dat Napolitaanse Pizza’s 🍕 de lekkerste zijn. Osso Bucco .Vitello Tonato,Pasta Vongola etc…..
    Geniet van het zwembad plezier.
    Tschüss 😘
  2. Sacha:
    16 juli 2023
    Over het eten kom ik nog te spreken. Maar we hebben niets te klagen.
  3. Sacha:
    16 juli 2023
    Ik heb een natuurlijk een hele lieve bijrijder die het geheel van ondertiteling voorziet. 😃
  4. Helen Tellers:
    16 juli 2023
    Ha ha bijrijder ik weet wat je bedoelt, als je de afslag voorbij bent zeggen ze hier had je af moeten slaan😵‍💫. Een hoera voor tom tom, maar helaas zijn deze ook soms telaat met de uitleg😬. Ik begrijp dat je geniet om de Italiaane van af een terrasje te opserveren. Heerlijk volk, beetje druk maar ach ja. Denk maar komt door het heerlijke warme weer. Nog hele fijne vakantie dagen🙋‍♀️🌞