Andalusië

21 december 2021 - Málaga, Spanje

Normaal gesproken begint de kerstvakantie de week vóór kerst en juist in die week konden we wel heel goedkoop naar Malaga….. een buitenkans, dus ticket gekocht en fiat gehuurd.

Die Fiat kregen we alleen niet mee zonder pincode. 😬

Dat lukt me gewoon niet, een pincode onthouden die ik maar een keer per jaar gebruik. Ik onthoud die dingen eigenlijk alleen omdat ik ‘m gebruik. Dat ik vergeet dat het me elk jaar weer gebeurd is wel sneu. Emma kon er dan ook weinig begrip voor opbrengen.

ANWB kon ook niet helpen, dus we gingen met RENFE naar het centrum van Malaga i.p.v. met de fiat naar de Caminito del Rey.

Heel omslachtig allemaal en zelfs een hostal zoeken was niet (meer) zo eenvoudig als dat ik mij herinnerde van de tijd dat we überhaupt nog geen credit card hadden….

Maar zelfs 2 km met een rolkoffertje door het centrum van Malaga kreeg ons gemoed er niet onder. Het decemberzonnetje, de palm- en sinaasappelbomen en de uitgelaten kerstsfeer (Spanje neemt kerst heel serieus) gaf ons een enorme boost. Spaanse lunch op het terras, wandeling langs het strand -waar een enkeling nog zwom-, de klim naar het Alcazaba, de lichtjesshow en een fancy hotel maakten de eerste dag tot een groot genieten.

1. Trudy:
    21 december 2021
    Word wakker en denk, ga Sacha bellen, misschien komt ze hier naar toe vanavond! Komt een Reisverhaal binnen!! Ullffies stiekem weg gegaan!! De zon opzoeken!🌤😎.
    Gelijk heb je, veel plezier en fijne kerstdagen 🎄
    Ik ga de sneeuw ⛄️ opzoeken, vertrek overmorgen.
    😘