Zwitserland, Graubünden

27 juli 2020 - Trun, Zwitserland

Na een heerlijk weekend aan het Gardameer zijn we aan de terugtocht begonnen. ☹️

Ik wel in dubio. Langer verblijf in Italië vanwege de warmte, het eten en het heerlijke zwemwater in een van de vele bergmeren. Of toch Zwitserland (we gaan terug over Zwitserland/ Frankrijk) en nog een keer de hoge bergen zien? Ik wilde allebei: dus eerst ijsje gegeten en van het zonnetje genoten aan het Comomeer, daarna door naar Zwitserland voor een camping omringd door bergen met topjes van sneeuw. Fantastisch. Woofer heeft gezwommen in het Comomeer. 🐶

Ik heb me geloof ik wel vergist in de route. Op de “kaart” leek deze camping met bergpanorama vlak langs de route te liggen. Hemelsbreed is dat geloof ik ook wel het geval, maar met wegen door de bergen is dat toch anders.....

In Zwitserland is het ook een stuk drukker qua toerisme. Daar waar we in Italië echt als goden verwelkomt werden, was het hier passen en meten voor een plekje op de camping. Wel werd in Como van iedereen, zelfs op het terras, de temperatuur gemeten. Daarnaast was ieder persoon zonder mondkapje op straat overduidelijk “toerist”. Benieuwd hoe dat nu in nederland is. Liefs aan allen.

1. Trudy:
    27 juli 2020
    Wow! Wat een Camper! Een beauty, was ik maar bij jullie. Gedraag je een beetje in mijn land S.v.p. Het zijn zijkers , die Zwitserse!!🤓
    Rij voorzichtig😘