Hooggebergte

30 juli 2020 - Bad Bellingen, Duitsland

Duitsland sucks. Pfffff. Weer precies diezelfde punctlichkeit. Zelf achter een megagroot plexiglas venster zitten, geen hond te bekennen, maar tegen mij beginnen over het verplichte mondkapje. Want eerlijk is eerlijk, in Italië & Zwitersland was mondkapje in openbare gelegenheden verplicht, maar als je er dan onverhoopts even geen had deden ze ook niet moeilijk. Hier hangen overal posters met de meest idiote teksten. Emma is ook heel geïrriteerd want die moet hier voor de WiFi betalen....

Verder zijn we chagrijnig want vooral heel moe na een fantastische dag die om 8:00 uur begon met lange wandeling langs de Vorderrhein. Ontbijt en spel. Daarna helaas rondwandeling in aangrenzend dorp, want toen wisten we nog niet dat we niet veel verder vanaf de pas op 2000 meter een gondel zouden nemen naar 2680 meter. Uiteindelijk een heuse bergwandeling op slippers door het hooggebergte. Zon, mist en regen kwamen in 1,5 uur allemaal voorbij. Voelde goed om er te zijn en Emma was laaiend enthousiast. “Echt veel leuker dan de groene bergweiden”, haar woorden. Dus vervolg terugtocht vingen we pas na drieën aan. Ik wilde Zwitersland wel weer uit want had ook het verplichte vignet nog steeds niet. 😳

We kozen voor best gewaardeerde camping net over de grens. En zo kwam het dat ik nu weer in punctlich Duitsland zit. Helaas.

Trudy, die bergzwitsers waren best OK hoor. Aan de grens ook geen gezeur. Zelfs niet over het ontbrekende vignet.

1. Trudy:
    30 juli 2020
    Je hebt dus geluk gehad in : meine Heimat🇨🇭. Vignet hoef je alleen op de snelweg. Wel mooi in die Bergen ! Heimwehhhhhh!😥
    Drive carefully, en een beetje geduld met onze buren , de bedoeling is goed!😘
  2. Heleen:
    30 juli 2020
    Haha het zaadje voor de bergen is gezaaid begrijp ik. Echte berg foto’s en inderdaad niet zo’n lullig alpenweitje. Eens met Emma! Weer leuke verhalen. Mendy wil volgend jaar ook een camper huren...
  3. Helen Tellers:
    31 juli 2020
    Prachtige foto's van de bergen, maar ik niet dat het echt makkelijk wandelen was op slippertjes. Het zijn wel prachtige bergen. Ach weer eens iets anders na alle punctlichkeit. Ik geef Emma gelijk, ik zou balen als ik moets betalen voor wifi, wat trouwens onzin is om te betalen wifi is overal vrij, maar ja er zijn altijd mensen die overal aan willen verdienen. Zo te zien heeft Woofer het ook naar zijn zin. Kijk uit naar je volgende verhaal.