Naar huis

9 augustus 2017 - Schiphol, Nederland

Na het mountainbiken inclusief val in Stellenbosch stond de volgende dag de beklimming van de Tafelberg op het programma. Lijdzaam renden en klommen we achter onze tourguide aan. Want hij ging hard. Deze beklimming van de skeleton gorge bracht ons in iets minder dan twee uur op 850 meter. Fantastisch ook om Kaapstad vanaf daar te bekijken.

De terugtocht was hels en nog steeds heb ik ongelofelijke pijn in mijn benen. 's Avonds opnieuw braai met beef en Boerewors. Het gezelschap uitgebreid met een echte Capetonian.

Maandag laatste dag, dachten we! Dus besteedden we onze laatste rands genoten van het afscheidsdiner en goedgemutst vertrokken we om 20:30 uur richting CapeTown International AirPort, wat naar achter bleek zich te beperken tot een verblijf van 5 uur. Want om 02:00 uur 's nachts namen wij onze intrek in het Southern Sun Waterfront hotel.

Iets met de vliegtuig deur, wat pas gebeurde tijdens het boarden.

Rampzalig, niet in het minst vanwege de beroerde improvisatie kwaliteiten van de Afrikanen. Want ja, er stonden toch ineens 300 slaperige mensen waar ze iets mee moesten. Anywayz. We zitten nu boven Genève aan 't ontbijt. Ik hoop dat de foto's en al die andere momenten ons zullen helpen dit dieptepunt snel te vergeten. Fijn jullie straks weer te zien.

Tot snel, Victor, Emma en Sacha

1. Marjan:
    9 augustus 2017
    Welkom thuis! Zal wel even wennen zijn na zo'n geweldige reis!
    Ben erg benieuwd naar de foto's en de verhalen!