Fietsen door Bangkok?!

29 juli 2019 - Bangkok, Thailand

Vanochtend op tijd uit de veren voor een fietstocht door Bangkok. Bizar! Zelfs het Madrileense verkeer is keurig en net vergeleken bij de chaos in Bangkok. Tuk-tuks, fietsers, motorfietsers, auto’s maar ook kippen, toeristen en heel veel Thai maken het tot een challenge. Naast de slalom over de weg werden we ook door smalle steegjes geleid. Extreem smalle steegjes langs markthallen, slapende opoe’s, gemuilkorfde honden, smalle kanaaltjes, bananenbomen, bergen met afval en noem eigenlijk maar op. Een waar avontuur.

We hadden nog een primeur, de Thaise Koning was jarig en vierde zijn 67e verjaardag dit weekend in Bangkok. 🎉🎉  En dat hebben we geweten. De gele geboortedag van de Koning (zondag) heeft vandaag en gisteren geresulteerd in een “GEEL” Bangkok. Echt nog nooit zoveel mensen in het geel zien lopen. Pakken, shirts, dassen, schoenen, tassen en de nodige versiering, Pasen is er niets bij.  Daarnaast hebben wij Rama X maar liefst twee keer “voorbij” zien rijden. Om dat mee te maken moesten we overigens wel stil staan. Figuurlijk. Het verkeer, inclusief de chaos, werd voor een volle vijf minuten compleet plat gelegd. Ongelofelijk knap van die Thai. Het voelde allemaal wel wat oncomfortabel. De doodse stilte toen Rama X langskwam leidde niet echt tot een feestgevoel noch blijdschap. Emma vroeg nog “moet dat van de Koning”?

Vanavond een glimp van het hypermoderne Bangkok opgevangen. Echt fantastisch allemaal. Slaap lekker. 😙

1. Trudy:
    29 juli 2019
    Wat een bijzonder belevenis! Jullie hebben toch wel een 🚲gids?😳. Truste allemaal 😘