Big Five

22 juli 2017 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vandaag, 22 juli, hebben we ook de laatste beesten van de Big Five gezien! Na eindeloze hoeveelheden olifant en buffel, was de leeuw al een mooie vangst. Neushoorn en luipaard werd een lastige zaak. Deze wilde beesten waren al dagen niet gespot, althans niet in de nabijheid van ons basecamp. Dus hoe fantastisch was het dat we vandaag einde dag tijdens de sunset-drive eerst een stel uitgelaten neushoorns troffen en niet veel later OP DE WEG, een luipaard! Big Five compleet, maar nog veel meer moois gezien; krokodillen, bavianen, koedoes, neushoornvogels, steenbok (soort mini antilope) en zelfs twee hyena's! Prachtig.

Morgen alweer vertrek uit het Krugerpark. Jammer! 4 dagen safari zijn voorbij gevlogen. Als ik hier ooit terug kom, dan zorg ik vooral voor veel meer TIJD! Het programma, en de safari-bus zijn te vol. Alida is ambitieus en wil ons een zo compleet mogelijk beeld van ZA geven, dat is een mooi streven maar bepaald niet haalbaar in 20 dagen.

De bril van Victor was kwijt. Moet je voorstellen. Ben je eens in je leven op safari verlies je je bril en mis je de wild beest (Afrikaans). Gelukkig is het zover niet gekomen en heeft Victor tijdens de sunset drive, toen het pikkedonker was, met een superlantaarn geschenen en heeft hij, met diezelfde superlantaarn dat luipaard, dat op de weg lag, in het licht gezet. Ongelofelijk. Het luipaard verschoot niet, reageerde er überhaupt niet op en is er nog zeker 5 minuten blijven liggen.

1. Mieg:
    24 juli 2017
    Blijf schrijven! Erg leuk om te lezen allemaal.
    Geweldige foto van Victor.