Zazu

20 juli 2017 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

Vanochtend safari!

5:00 uur op. Steenkoud. Niet in het minst omdat we 20 minuten in een open safari-achtig voertuig zaten voordat we Kruger überhaupt inreden.

Maar we zijn rijkelijk beloond met een eerst impala's, zebra's, een olifant met een halve slurf en zazu's (die vogel uit de Lion King). Ook twee leeuwen pal voor ons en dat alles bij een prachtige zonsopgang. WAUW!

Hoogtepunt was een prachtig schouwspel tussen een tweetal cheetah's en een kudde bestaande uit zebra's, giraffen en gnoes. De giraffes hadden er zin an en daagden de cheetah's toch ietwat uit. De cheetah's waren niet in de mood, te vroeg/ slaperig. De rest van de kudde hadden de twee predators überhaupt niet in de gaten tijdens hun onschuldig onderonsje. Hier en daar een roofvogel maakt het plaatje compleet. De bril van Victor bleef op, behalve om eindeloos door de verrekijker te turen.

Jammer dat je dan met z'n zessen in een jeep zit, ik had het schouwspel graag nog wat langer gevolgd.

Ontbijt na terugkomst en door voor een confronterende wandeling door een armetierig dorpje. Na het bezoek aan de rondavel van de medicijnvrouw en een uitgebreide toelichting op alle zelfgefabriceerde medicijnen een wandeling door het dorp tezamen met wel 60 kinderen. Alida was er niet bij.

1. Marjan:
    Wat prachtig joh!
  2. Mieg:
    20 juli 2017
    Heerlijk om te lezen. Klinkt geweldig. En jullie zijn nog maar net begonnen. Je zijdelingse verwijzingen naar Alida beloven ook nog wel wat spektakel.
  3. Marjan:
    20 juli 2017
    Wanneer schrijven Victor en Emma eens een stukje?
  4. Sacha:
    24 juli 2017
    Hi Marjan, Victor is, naar eigen zeggen niet zo'n schrijver. "Het gaat hier goed", dat kon ik doorgeven.
    Emma houdt een dagboek bij, naast het spotten van de Big Five en alle andere beesten is zij vooral geïnteresseerd in de mededeelnemers van ons gezelschap. Maar ik zal haar vragen. Wie weet.