Laatste etappe | Hyena’s
15 juli 2024 - Sesriem, Namibië
Na Swakopmund op naar de Sossusvlei, het meest gefotografeerde landschap van Namibië. Nog een nacht kamperen, nog één nacht in alle vroegte (6:00 uur) op. Vroege opstaan was nodig om de zonsopkomst vanaf een roodgekleurde duin mee te maken. Laatste avond BBQ, laatste avond rondom het kampvuur. De avond was geslaagd, eten heerlijk, ook nog wat over voor de volgende dag. We waren wel gewaarschuwd, maar was toch gek toen er ineens een jakhals naast het kampvuur zat. Maar ach, het was een jonkie. Ik besloot wel om BBQ left overs in de auto te leggen…. Ik ging net weer zitten toen we in de verte nog twee beesten zagen. Ze keken naar ons. Wel erg groot voor een jakhals, grapten we nog. Ze stonden stil, wachtten en vervolgden hun weg, nog steeds richting ons. Ali riep, “volgens mij zijn het hyena’s”, soort van blijmoedig. Ik zag wel beesten, maar kon ze nog niet identificeren. Toen Emma ook vaststelde dat het hyena’s waren, wist ik werkelijk niet hoe snel ik in de auto moest komen. Ik dook erin. Na mij de anderen. Hartstikke krap, ik zat met Ali op de achterbank naast de hippe koffer van Emma die de hele vakantie “uit het stof moest blijven” 🤪.
Toen ruim een uur naar de angstaanjagende en soms gillende hyena’s zitten kijken, vluchtplannen beramend. Ik zocht ook nog even op internet: “Een beet van de hyena behoort tot een van de gevaarlijkste ter wereld die je kunt oplopen”, en “Mocht je gebeten worden, en je leeft nog ….., zoek zo snel mogelijk medische hulp”. Dus we bleven in de auto.
Uiteindelijk wist Ali naar de daktent te vluchten (in de daktent ben je veilig voor de hyena) en hield de wacht zodat wij daarna ook naar boven konden snellen.
Inmiddels 23:30 en vol adrenaline.

Mooi ding aan reizen? Het idiote heerlijke gevoel van de andere wereld mogen zien o.a
en....Waarderen wat je thuis hebt...XXX
Stay safe en blijven genieten en blijven updates sturen. leuk om zo met julkir mee te reizen.
Mag best een beetje meer fotos posten.🥰