Welkom op ons reisblog! Europa 2020

17 juli 2020 - Den Haag, Nederland

Vakantie anno 2020 is wel een ding. Wel, niet, wel, niet, wel, niet, misschien, niet, niet, niet, misschien, niet en ineens hadden we een camper.

Lumineus, want flexibel en dat is nodig in deze barre tijden. We rijden gewoon om corona heen. 😜

Hoe dan, we gaan. De kids, Woofer en ik. Ik mag chauffeur zijn en weet rijden met een camper is leuk!

We mikken voorlopig op Zuid-Tirol, waar Kathi ons maar al te graag haar geboortestad wil laten zien. Na al haar ge-opschep over “haar” regio, zijn de verwachtingen zijn hooggespannen. Het schijnt er prachtig te zijn én wie weet vinden Emma en Victor de bergen vanuit een camper wél charmant. Tot nu toe zijn bergen NO GO. Te steil, te ingewikkeld, te koud, rare muziek, vreemd eten, niet modern om het over wandelen maar niet te hebben .....

Ander pluspunt van Italië is dat honden er welkom zijn. Daar heeft een dierenliefhebster als minister van Toerisme hoogstpersoonlijk voor gezorgd. Een aantal wetten ter bescherming van dieren hebben onder andere bijgedragen aan een groot aantal privileges die gelden voor honden. Op een van de campingwebsites werd zelfs melding gemaakt van een stuk strand “speciaal” voor mensen zonder honden. 😜

Ik heb ook campings met “speciale” corona maatregelen gezien, benieuwd wat die aanbieden. Corona is business. 💰

Veel liefs vanuit ‘t Haagje. Morgenochtend, als Victor thuiskomt uit de nachtdienst, vertrekken we.

1. Trudy:
    19 juli 2020
    Echt iets voor jou! 👍🏻 Niet anders verwacht, het avontuur in met een kamper. Nou zeg, de bergen zijn best wel leuk hoor, Victor en Emma. Vooral de mensen die daar vandaan komen....kijk naar mij!!!🙄
    Goede reis!🙋🏻‍♀️
  2. Edith Bautz:
    19 juli 2020
    Heerlijk op vakantie met je huisje bij je. ook voor de kids fijn reizen. Jullie zullen de charme van de bergen wel gaan waarderen denk ik. Lekker zwemmen in koele meren, mooie wandelingen en mooie zonsondergangen en wie weet leuke.contactem op diverse campings. Heel veel plezier! Ik zie al uit naar het volgende verslagje. Liefs en knuffels