Walking Market Chiang Mai

11 augustus 2019 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag was het zo’n dag, zo’n dag dat alles tegenzit. 😬

Het begon nog goed, lekker uitslapen na de survival. Dus net voor 10-en aan het ontbijt. Daarna door naar het zwembad, weliswaar bewolkt, maar warm genoeg. Weeronline gaf UV 0, “je kunt niet verbranden”. Weeronline is af. 😬

Onderuit, geslipt na tropische regenval. Was net bananasplit, 😡gelukkig niets aan overgehouden. Victor was zelden zo opstandig, hij heeft het nu echt helemaal gehad met Thailand, zou het liefst rechtsomkeert maken. Wat niet hielp was dat we ‘m kwijt zijn geraakt op de Saturday Night Market van Chiang Mai. Nu is de Saturday Night Markt in Chiang May toch al iets dat je je niet kunt voorstellen, alles, maar echt alles hebben we daar op stokjes boven vuurtjes zien hangen/ draaien/ spartelen. Ik noem er een paar. Rat, maar die was al niet nieuw meer, soort baby-kalkoen, alles van de kip, echt alles, kikker en nieuw in het assortiment, schorpioen. (Zie foto). Levende vissen op het droge. 😬

Victor was toen ik hem kwijt was en belde de rust zelve. Het weerzien heeft toch nog ruim een half uur geduurd omdat het eigenlijk niet lukte te locatie te omschrijven temidden van deze gigantische chaos. “Iets met groot gebouw en Le Chateau”, hij wist niet meer of hij zijwegen was ingeslagen.

Kopen wilde hij er ook al niets, want “alles is crap” laat staan eten. De Belgen en onze Thaise reisleidster waren we ook allang kwijt. De reisleidster is trouwens ook af. Ze is lief hoor, maar je hebt er echt niets aan. Ze is gewoon helemaal weg van Thai/ Boeddha en probeert ons continue Thai te “verkopen”, ‘s ochtends vroeg al staat ze met sterk geurende producten en een onnavolgbaar verhaal voor je, “you try, you try”. En zoals ik eerder al schreef, zie daar maar eens fatsoenlijk onderuit te komen. 😬

Dat gaat die kinderen stukken beter af. Victor neemt soms de leiding over omdat oversteken te lang duurt (je moet gewoon voor de auto’s springen, stoplichten zijn er zelden, laat staan dat de Thai ervoor stoppen) of omdat ze gewoon verkeerd loopt, als we al weten wat het plan is, want vaak beent ze gewoon door en stopt alleen bij traditioneel Thai. 😉

Tot slot trok Emma de hele douche-gordijn set van de muur. 😬

1. Trudy:
    11 augustus 2019
    Ik zit op de bank en leef met jullie mee!! Je schrijft zo kleurrijk, ik zie het allemaal voor me!!!!😛😂
    Arme Victor, volgend jaar dan maar gewoon naar Texel of misschien Spanje !!😉😅
  2. Mieg:
    11 augustus 2019
    Toch maar naar het eiland dan hierna 😄. Wat betreft het oversteken werkt het zo dat je het gewoon moet doen (als je een beetje ruimte hebt). De Thai anticiperen daarop en rijden om je heen of geven je ruimte. Geen grap.
  3. Mieg:
    Ps. Werkt niet overal 😄
  4. Edith Bautz:
    14 augustus 2019
    Arme Victor, toch zal hij met plezier gaan terug kijken op dit avontuur.