Nachttrein

13 augustus 2019 - Koh Chang, Thailand

OMG. Vanaf dat we de “tempelroute” achter ons hebben gelaten lijkt het een en al survival. 😜

Nu eens was het de nachttrein die ons van Chiang Mai naar Bangkok heeft gebracht. Ik wist het al, want ik had Panisha gevraagd of het een luxe trein was. Het antwoord daarop was uiteraard geen nee, maar wel zo’n omslachtig verhaal dat ik de boodschap begreep. Desalniettemin viel het tegen. Het was een soort Sovjet trein niet alleen qua “look & feel” maar ook de conducteurs, machinisten, beddenopmakers, tafelschoonmakers en serveersters gedroegen zich superieur communistisch. Deze variant van de Thai hadden we nog niet ontmoet.

De bedden waren overigens eigenlijk best prima (voor Victor wel iets te kort), het enige maar wel serieuze probleem waren de TL lichten die de hele nacht aan zijn stonden. 😬

Nou ja, het was een avontuur. Inmiddels bijna op Koh Chang voor 4 dagen chillen aan het strand samen met de Belgen met wie we het inmiddels (nu de taal barriere is overwonnen) erg leuk hebben. Er wordt veel gelachen om de Thai en hun gebruiken, dus die humor hebben we gemeen. De positie van Panisha Khrit is delicaat, desondanks heeft ze me vanochtend om 6:55 weer varkensspiesjes aangeboden, want, zo luidde het argument “dat eten de Thai voor ontbijt”. Niet dat we trouwens veel keus hadden want het busje was gestopt bij een food-center achtige plek, waarbij nb. alleen de Thaise keukens geopend waren. 😉

1. Trudy:
    13 augustus 2019
    🐷spiesjes voor ontbijt🥵 .! Net wakker , zit met heerlijke kop koffie ,yoghurt en fruit😋
  2. Mieg:
    13 augustus 2019
    Je schrijft heerlijk. Ik kan me er alles bij voorstellen.
  3. Sacha:
    😘😘
  4. Edith Bautz:
    14 augustus 2019
    Wat heb je een schrijvers talent. Heel kleurrijk, kan me zo inleven, alleen de geuren missen we. 🙂 vooral Victor zal blij zijn om 4 dagen lekker te chillen. Wat fijn dat jullie zo een leuk contact hebben met de Melchelse mede reizigers. Verheuf me nu al op jullie volgende verhalen en ga vanmiddag gezellig met mijn Mam je blog lezen. Liefs en nog heel veel plezier 😍💋❤