Jungle trekking Chiang Mai

10 augustus 2019 - Chiang Mai, Thailand

De Thai zijn eigenlijk gewoon heel irritant. Nooit zeggen wat ze bedoelen maar wel alles uit de kast, niets is te gek, om hun zin te krijgen. En op de een of andere manier lukt het ze vaak ook. Komt waarschijnlijk door die glimlach. 😬 Nou van mij hoeft het niet, die Thai. Victor is al helemaal nergens meer over te spreken. Niet alleen de Thai vallen tegen, ook de afstanden, de smog, de drukte in Chang Mai, de modder in de jungle, het houten bed in de jungle en vanavond hoorde ik hem tijdens zo’n tropische regenbui zelfs roepen, “ik heb liever Nederlandse regen”. Hahaha. Culture shock in combinatie met teveel toeristen.

Dat neemt overigens niet weg dat de jungletrekking spectaculair was. Eigenlijk was het meer een twee daagse survival tocht.

Eerst eindeloos in een “open truck-busje”, bij wijze van aftrap. Nummer twee, douchen onder de waterval, was fantastisch, zie ook de foto. Daarna een duik in een hete hotspring, een Thaise lunch en vervolgens 9 kilometer rennend door de Thaise jungle. Die gids zei nog, “we beginnen langzaam, anders red je het niet”. 😉 Station nummer zes was zwemmen in de rivier óf douchen in een té ranzig douchehok. Zeven viel reuze mee, een jungle diner. Heerlijk die kip!

Acht was een jungle-haardvuur bij wijze van voorbereiding op nummer negen, de nacht. Die moest worden doorgebracht op een soort plank in een jungle-hut. Laat naar bed was er ook al niet bij, want geen elektra. Daarna van 4:00 tot 6:00 een oorverdovend hanengekraai, jungle ontbijt en vervolg van de jungle hike, die na nachtelijke regenval meer leek op “zeephelling”. Tot slot 2 uur bamboevlot, wat weliswaar afzien was, maar de omgeving wel zo prachtig, dat ik zou de survival er voor over zou doen. Kortom, een aanrader!

Hoop dat jullie ook allemaal OK zijn. 😙

1. Edith Bautz:
    14 augustus 2019
    Wow wat een avontuur. Rennen in de jungle? In die hitte? Klinkt niet echt naar vakantie 🤔maar mooi verhaal weer en leuke fotos🙃🙂