17/1 Gorges du Dadès - Tinghir

18 januari 2020 - Tinghir, Marokko

1e dieptepunt: De nacht in de vallei van de Dadès. Vanochtend om 05:00 uur was het -1 Celsius en we zaten in een schattige kasba die volledig is ingesteld om de warmte buiten zoveel mogelijk te houden. 🥶 We lagen onder een pak zware dekens. Draai je dan maar eens om. Er onder uitkomen was nog erger. En het helpt ook niet bij het herstel van de spiertjes.

2e dieptepunt: Een track dat langs woestijndorpen liep werd wel heel uitdagend toen bleek dat ze er irrigatiekanalen aan het neerleggen zijn. We hebben dus 5 keer over zo’n zandhoop moeten stappen, in de gleuf moeten springen en dat met fiets. 😡

3e dieptepunt: de laatste 5 kilometer. Vreselijk. Zeker als je denkt dat je na een bergetappe alles aan kan.

4e dieptepunt: Victor wilde vandaag zijn fietsbroekje, dat ik al dagen droeg, wel eens proberen. Bleef overigens wel keurig verborgen onder zijn spijkerbroek......

Absoluut hoogtepunt: bezoek aan de hammam. Ik ben geschrobt, met zo’n scrubwashandje hè! Victor zat met Hussain bij de mannen, maar kwam ook met een grote grijns naar buiten.

2e hoogtepunt: Er is hier CV en dekbedden! Eigenlijk was het tot nu toe gewoon een soort trainingskamp.

3e hoogtepunt: 5 dromedarissen en één nomade.

Vandaag doen we “take-it- easy” dag en slaan de top even over. Er moet tenslotte ook gezonnebaad, woorden van Victor, worden.

1. Trudy:
    18 januari 2020
    😱😩volhouden! Jullie kunnen het!
    Wat onvergetelijke ervaringen, en dan met moeder en zoon!👏🏼👏🏼👏🏼👍🏻 Ik bewonder jullie.🙋🏻‍♀️
  2. Edith Bautz:
    18 januari 2020
    WoW meid een trip.met bergen en dalen zo te horen. Gelukkig meer bergen begrijp ik. Wel afzien af en toe zeg. Petje af. Lekker even een dagje zonnebaden. Geniet ervan en geef je spieren maar even rust. Liefs voor jullie 🥰♥️
  3. Marita:
    18 januari 2020
    wat een geweldige levens ervaring,dit pakken ze jullie niet meer af.
  4. Heleen:
    18 januari 2020
    Als ik het goed begrijp zijn jullie in ieder geval op een hoogtepunt geëindigd. Klinkt als een reis vol avonturen!