15/1 Skoura - Kelaat M’Gouna

16 januari 2020 - Kalaat M'Gouna, Marokko

De ochtend beloofde al veel goeds, stralende zon, fantastisch ontbijt (iets met ei en Marokkaanse pannenkoekjes) en geen spierpijn!

Vandaag waren we een evenwichtiger reisduo. Ik ging als een zonnetje over het mountainbike parcours door de palmoase. Victor maakte dat ruimschoots goed op het asfalt. We hebben zonder problemen El Kelaat M’Gouna bereikt. Morgen bergetappe.

Waar we in Skoura sfeervol en warm logeerden gaan we hier in de min. We zitten in een vrijwel uitgestorven megalomaan kasba/ hotelachtig iets. Het zou faciliteiten moeten hebben, maar alles is af of louche. Jammer want het zag er veelbelovend uit. Wel hebben we genoten van het bad, we hebben gewoon onze eigen hammam gemaakt.

Uiteraard moest ik bij aankomst weer een eindeloos lang inschrijfformulier invullen maar vandaag heb ik me er makkelijk vanaf gemaakt. 😜

Emma, de kindertjes hier zijn ontzettend blij met al je stiften en pennen. Alles is welkom. Sowieso hebben we veel blije gezichten gezien, schoolgaande- en voetballende kinderen. Fijn. Iedereen zwaait naar ons en roept “bon soir”, ja echt! De meesten weten Victor met regelmaat een grote glimlach te ontfutselen.

Wat een lieve mensen in dit prachtige land. 😘

1. Trudy:
    16 januari 2020
    Wat een prachtige omgeving! Was ik ook maar jong genoeg om dit te fietsen🤪🤓🙋🏻‍♀️
  2. Edith Bautz:
    16 januari 2020
    Wat een goed idee om.stiften en pennen mee te nemen voor de kinderen. Verheug me al op jullie avontuur verhaal van morgen 😃😃😘