13/1 Marrakech - Ouarzazate

14 januari 2020 - Ouarzazate, Marokko

We verslapen ons. Om 8:30 uur schemert het nog en Marrakech is nauwelijks wakker. Ik denk dat het gros, na de mis van 6:30 uur (niet te missen) thuis nog even op een oor is gegaan. Ongelofelijk koud, dat ook. En geen CV.

De fietstocht is in een woord, adembenemend. Weergaloos. Prachtig landschap, nauwelijks verkeer en goede wegen. We worden op de Tizi ‘n Tichka pass (2260 meter) afgezet. Koud. De weg is overwegend naar beneden en dat is maar goed ook want de klimmetjes, kort en steil én lang vals plat zijn beide mood- en spierkillers. De lunch halverwege maakt veel goed en doet ons ons leed even vergeten. De laatste 15 van de in totaal 65 kilometer van vandaag zijn afzien. Voor het UNESCO erfgoed dat ons wacht bij de finish, Ait Ben Haddou (typisch Zuid Marrokaanse stad uit de middeleeuwen bekend vanwege de kasba’s dat zich kenmerkt door de hoge uit rode leem opgetrokken muren), hebben we geen energie meer. ☹️ We zijn kapot. Een warme douche, een lekker maal en onder de wol.