Het gezelschap deel II

29 juli 2017 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

De raadsheer is vilein en vals. OMG. Echt een secreet. Ik denk niet dat alle anderen dat doorzien (teveel ontzag), misschien zijn vrouw Eefje. Ik vrees echter dat die er het meest onder te lijden heeft.

Hij is overigens, misschien wel daardoor, heel vermakelijk.

Alida ontpopt zich meer en meer tot een bomen en plantenliefhebster waar Victor gisteren een briljante grap over maakte. Iets met herhaling en blauwe zakken waarmee de trossen bananen worden beschermd, hilariteit alom. Een droogkloot, dat is hij, ook binnen deze groep. Gisteren is de bus (per ongeluk) zonder hem vertrokken, en zelfs toen hij daar stond, hij verrekte geen spier (waarschijnlijk zag hij de bus überhaupt niet).

Monique, de Brabantse met zachte G en 3 zonen blijkt kunstenares. Ze fotografeert alles. Ziet en observeert scherp. Leuk. Erover praten is lastiger.

De familie uit Spijkenisse doet aan geo-caching. Zij verpleegkundige, hij timmerman.

Velp blijkt streng gereformeerd. Typisch dat ik hen het moeilijkst kan plaatsen. Kennen elkaar van de Vereniging van Gereformeerde Studenten te Utrecht.

Quote van de site van VGSU: "Samen nadenken over de rol die God speelt in je studententijd. In bijbelkringen bezig zijn met vragen en twijfels over het geloof."

Vandaag was een topdag. Gezwommen in de super golven van de Indische oceaan, walvissen langs zien zwemmen en tientallen (mini-shark haaien-) vissers @ the beach. 's Middags vanaf de boot hippo's (nijlpaarden), krokodillen en visarenden gezien.

Vanavond calamari bij Ocean Basket. Emma is verliefd (op z'n minst gecharmeerd van) op Kick. Victor mist zijn PlayStation, maar kan nu in ieder geval weer appen.

1. Mieg:
    30 juli 2017
    Wat een heerlijk blog schrijf je. Ik zie alweer uit naar het volgende verhaal. Jullie zijn een mooi stel. Kus en enjoy!
  2. Christan:
    30 juli 2017
    De volgende blog graag over hoe jij denkt dat ze jullie zien . Je mag het ook navragen bij het gezelschap. X